Jens Goossens

Wat als jouw merk net als Barbie en Lego een film zou hebben? Of wat als jouw boodschap vertaald wordt in een onvergetelijke oorwurm die heel de wereld maar niet uit het hoofd krijgt? Wat als je TikTok video's even bloedstollend zijn als een seizoensfinale van een soap, waardoor mensen aan het scherm gekluisterd blijven? Met branded entertainment en storytelling marketing is dat allemaal mogelijk.
Jens startte Plotfish na een korte carrière in de televisie- en entertainment industrie als reporter, redacteur en zelfs scenarist, het bedrijf Plotfish op. Waarom? Om dezelfde technieken die in entertainment gebruikt worden, in te zetten om advertenties terug hot te maken. Branded entertainment en storytelling zijn upcoming en een noodzaak in een consumptiemaatschappij waarin advertenties worden geskipt, doorgespoeld of voorbij gescrold.
Als storyteller heeft Jens op zijn leeftijd z'n strepen zeker al verdiend. Zo werkte hij 4 jaar lang mee aan de helft van de Vlaamse prime time op televisie en mocht hij op 24-jarige leeftijd een bioscoopfilm schrijven voor een bekend Vlaams TV-programma. Die film heeft over heel Vlaanderen in de bioscopen heeft gespeeld. Meer dan 100 uur aan prime time fictie-afleveringen zijn uit zijn brein ontstaan waarmee hij telkens een half miljoen kijkers aan het scherm gekluisterd hield.
Vandaag de dag zet hij diezelfde storytelling skills in voor merken en bedrijven. Samen met zijn team ondersteunen ze met storytelling marketing en branded entertainment. Zo ontwikkelden ze onder meer een podcast telenovelle in samenwerking met de VRT voor een Belgisch parfum merk en maakten ze een musical voor het 30th anniversary of the Alzheimer Leaguewaarmee ze in het najaar van 2025 over heel Vlaanderen zullen toeren. Deze voorstelling wordt ook voor de allereerste keer ooit in het Verenigd Koninkrijk gebracht.
Jens is een jonge gedreven creatieve ondernemer die vooral impact wil creëren. Impact op publiek, impact op de marketingsector en impact op de entertainmentindustrie.
Tijdens de BNI Conferencedeelt hij graag enkele easy-tricks om zelf storytelling toe te passen in je eigen marketing, videocontent en zelfs in een korte pitch.

Details Spreker
Details Spreker
Evenementen van de Spreker
Misschien vind je deze evenementen ook leuk.
16/05/2025
06:30
Aankomende